familj är inte alltid blodsband

när jag träffade k och fick lära känna hans familj så insåg jag att familj inte alltid är blodsband. jag fick världens bästa extra familj. hans mamma ser mig som sin egna dotter och jag älskar henne som min egna mamma. hela hans familj ser mig som en del av familjen. jag kallar hans mormor för momma och så fort familjen gör nånting ihop så är jag inräknad. i den familjen är kärleken enorm och alla ställer upp för varandra, alltid. och med kärlek kommer bråk, och bråkar, de gör vi. vi tjafsar och har långa diskussioner men i en familj förlåter man alltid varandra. och när jag kliver in i hans mammas lägenhet så känner jag att jag är hemma. där löser skratt och tårar av varandra och hans styvfar skämtar alltid med mig. skämt han inte kan dra för nån annan. vi dricker öl ihop, har familjemiddagar och sitter med varandra på akuten. hans familj finns alltid där för mig, i skratt och gråt. och när jag behöver en trygg famn att gråta i så står hans mamma med öppna armar. herregud vilken kärlek de är i den familjen. jag är dom allihopa evigt tacksam för alla skratt dom gett mig och alla tårar dom torkat från mina kinder. jag är lyckligt lottad som fått en så fin extra familj! familj är inte alltid blodsband


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida