/din förevigt men ändå inte

det kommer aldrig bli du och jag igen, men det kommer aldrig bli ni två heller. jag förstår att du vill vara med henne, du slipper va ensam. men jag vet att hon är ett roligt tidsfördriv i dina ögon även om du inte ser de själv just nu. jag känner dig, alldeles för väl. och en dag, när hon inte är så rolig längre så kommer du komma krypandes tillbaka hit. det här är ditt hem och jag är den enda trygghet du har kvar. du kommer komma hit, lägga dig i sängen och lägga din arm runt min midja och du kommer låtsas som ingenting. du kommer viska att du saknat mig och jag kommer låtsas sova för att slippa svara. sen kommer du behöva hjälp med att bygga upp livet och allt det hon hjälpte dig att rasera. och jag kommer hjälpa dig, bit för bit och du kommer säga att du älskar mig och ja kommer prata bort det, allt för att inte komma nära. du kommer bli lycklig igen, släppa henne och du kommer skratta helhjärtat bara för att livet är uppbyggt igen. och jag kommer skratta med dig. sen kommer du sova bredvid mig varje natt. du kommer kramas och pussas hålla mig nära intill för att du är rädd för att vara själv. du kommer viska att du älskar mig varje kväll och jag kommer låtsas sova varje gång. tills en dag när jag inte orkar mer, då kommer jag viska att jag älskar dig också. sen kommer ditt liv bli bra igen, och du kommer hitta en annan tjej, ett nytt tidsfördriv och så en dag, när hon inte är rolig längre så kommer du komma hem igen, lägga dig i sängen med armen runt min midja och så kommer du viska att du saknat mig.
jag är ju den enda tryggheten du har


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida